top article

Δημοφιλέστερα άρθρα

  1. Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις
  2. Η Kate Middleton φόρεσε μία τέλεια ζιπ κιλότ και είναι από τα ZARA Η Kate Middleton φόρεσε μία τέλεια ζιπ κιλότ και είναι από τα ZARA
  3. Τι πραγματικά συμβαίνει στο μυαλό μας όταν ερωτευόμαστε; Τι πραγματικά συμβαίνει στο μυαλό μας όταν ερωτευόμαστε;
  4. Τα κλασικά κομμάτια που φοράμε κάθε φθινόπωρο Τα κλασικά κομμάτια που φοράμε κάθε φθινόπωρο
  5. Η Bella Hadid έκοψε τα μαλλιά της υιοθετώντας την τάση της σεζόν Η Bella Hadid έκοψε τα μαλλιά της υιοθετώντας την τάση της σεζόν
  6. Η βασίλισσα Letizia φόρεσε το σακάκι που πρέπει να βρίσκεται και στη δική σου ντουλάπα Η βασίλισσα Letizia φόρεσε το σακάκι που πρέπει να βρίσκεται και στη δική σου ντουλάπα
  7. Η Ελένη Μενεγάκη πρωταγωνιστεί στη νέα καμπάνια του Pink Ribbon Bracelet Η Ελένη Μενεγάκη πρωταγωνιστεί στη νέα καμπάνια του Pink Ribbon Bracelet
  8. Μόδα Άνοιξη Καλοκαίρι 2020 | Η Victoria Beckham ξέρει τι θέλουν οι γυναίκες Μόδα Άνοιξη Καλοκαίρι 2020 | Η Victoria Beckham ξέρει τι θέλουν οι γυναίκες
  9. Αυτή η εμφάνιση της Caroline de Maigret είναι ο ορισμός της απόλυτης κομψότητας Αυτή η εμφάνιση της Caroline de Maigret είναι ο ορισμός της απόλυτης κομψότητας
  10. Τέταρτη εγκυμοσύνη για την Kate Middleton; Η αλλαγή στην εμφάνισή της Τέταρτη εγκυμοσύνη για την Kate Middleton; Η αλλαγή στην εμφάνισή της
  11. Οι Instagram λογαριασμοί που θα δώσουν την τέλεια έμπνευση για το σπίτι σου Οι Instagram λογαριασμοί που θα δώσουν την τέλεια έμπνευση για το σπίτι σου
  12. Αυτή η συλλογή του Ralph Lauren είναι αφιερωμένη στο στυλ της Rachel Green Αυτή η συλλογή του Ralph Lauren είναι αφιερωμένη στο στυλ της Rachel Green
  13. Τα πιο iconic μαύρα φορέματα στην ιστορία του κινηματογράφου Τα πιο iconic μαύρα φορέματα στην ιστορία του κινηματογράφου
  14. LFW: Αυτές είναι οι τσάντες που κρατούν τώρα οι fashionistas LFW: Αυτές είναι οι τσάντες που κρατούν τώρα οι fashionistas

Κάθε ανάσα που παίρνουμε είναι και η επιβεβαίωση της ζωής μας. Πόσο σημασία δίνουμε όμως σε αυτή τη μιία ανάσα; Στο One Breath Mindfulness Center, κάθε αναπνοή είναι ξεχωριστή για τη Μυρτώ Λεγάκη, αφού αποτελεί την επισφράγιση της ζωής και του παρόντος χρόνου. Αν το συνειδητοποιήσεις κι εσύ, θα έχεις κάνει ένα μικρό βήμα προς την επίγνωση και την ενσυνειδητότητα. Δηλαδή προς το mindfulness.

Μία από τις στάσεις της αποτελεί και το Yoga Heart, ο υπέροχος ζεν χώρος στα βόρεια προάστια που δημιούργησε η δασκάλα yoga Λία Κωνσταντινίδη. Εδώ, η Μυρτώ οργανώνει προγράμματα mindfulness βασισμένα στο επιστημονικά τεκμηριωμένο Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης.

Long story short

Η Μυρτώ Λεγάκη σπούδασε Χρηματοοικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά και Master's in Business Administration (MBA) στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης στις ΗΠΑ. Για 15 χρόνια εργάστηκε ως σύμβουλος επιχειρήσεων και marketing director στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και την Αθήνα σε υψηλόβαθμες θέσεις μεγάλων εταιριών. Το 2010, σε μία περίοδο έντονου άγχους και δυσκολιών, ήρθε σε επαφή με το διαλογισμό vipassana/insight meditation. Μετά από εκτενή μετεκπαίδευση, άφησε τον επιχειρηματικό κόσμο και ακολουθώντας το κάλεσμά της, ίδρυσε το One Breath Mindfulness Center με στόχο τη διάδοση τεκμηριωμένων μεθόδων και πρακτικών που συμβάλλουν στο να ζούμε πιο συνειδητά και διδάσκει mindfulness και κινητικό διαλογισμό  σε ενήλικες, εφήβους, παιδιά και οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια mindfulness και MBSR  από το Center for Mindfulness της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, εκπαιδεύτρια mindfulness για παιδιά και εφήβους από τον οργανισμό Mindful Schools και κινητικού διαλογισμού Open Floor. Eπίσης, εκπαιδεύεται στις αρχές της συστημικής ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ). 

Η έννοια του mindfulness

Όπως συμβαίνει με πολλές τάσεις της εποχής, έτσι και με το mindfulness έχουν προκύψει αρκετές λανθασμένες εντυπώσεις μιας και είναι μία πρακτική που δεν γνωρίζουμε ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Τα mindfulness προγράμματα του κέντρου One Breath δεν σχετίζονται με θρησκευτικές πεποιθήσεις, ούτε έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα. Δεν απαιτείται καμία προηγούμενη εμπειρία ή γνώση και ο ρόλος της εκπαιδεύτριας είναι να δημιουργήσει ένα υποστηρικτικό πλαίσιο όπου μέσα από την πρακτική, ο κάθε ασκούμενος θα μπορέσει να ανακαλύψει τι είναι αλήθεια και τι όχι και να βρει τις απαντήσεις που υπάρχουν μέσα του.

Mindfulness: Η πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Μυρτώ Λεγάκη μάς εξηγεί τι ακριβώς είναι και ποια τα οφέλη

"Mindfulness σημαίνει να έχουμε επίγνωση του τι συμβαίνει μέσα μας αλλά και γύρω μας. Τι νιώθουμε στο σώμα, σκέψεις που περνούν από το νού μας, τι ακούμε στο περιβάλλον γύρω μας, τι συναισθήματα υπάρχουν. Είναι να βλέπουμε τη ζωή μας καθαρά και με διαύγεια, όπως ακριβώς είναι, με συμπόνοια και αποδοχή, χωρίς κριτική. Καμιά φορά λέμε ότι το mindfulness είναι να πλένω τα πιάτα και να είμαι ακριβώς εκεί αυτή τη στιγμή. Να τρώω και να τρώω, να αναπνέω και να αναπνέω, να μιλάμε εδώ μαζί και να είμαι μαζί σου αντί να σκέφτομαι τι θα κάνω μετά ή τη συζήτηση που είχα προηγουμένως. Είναι να έχουμε επίγνωση του τι συμβαίνει κάθε στιγμή όταν συμβαίνει".

"Αυτή η στάση της αποδοχής δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν αλλάζουμε, αντιθέτως. Το πρώτο βήμα όμως είναι να αποδεχτούμε αυτό που υπάρχει. Μέσα από αυτή τη στάση έρχεται η πιο βαθιά και ουσιαστική αλλαγή που γίνεται γιατί εμείς οι ίδιοι το θέλουμε έχοντας δει το πώς είμαστε, όχι γιατί μας το είπε κάποιος άλλος. Και τότε η αλλαγή γίνεται με συμπόνια προς τον εαυτό και έχει διάρκεια" εξηγεί η Μυρτώ.

Από τον καφέ που πίνουμε το πρωί και το μεσημεριανό μας φαγητό μέχρι τον τρόπο που σκεφτόμαστε ή επικοινωνούμε, ζούμε τη ζωή μας με αυτοματοποιημένους τρόπους, από ένστικτο ή από συνήθεια. Καλλιεργώντας επίγνωση μέσα από το mindfulness, επαναπροσδιορίζουμε τα πάντα, κάθε επιλογή μας, ακόμη και το… και γιατί πίνουμε αυτόν τον πρώτο καφέ της ημέρας. Σου αρέσει πραγματικά; Σε κάνει να νιώθεις καλά; Μήπως σε πειράζει στο στομάχι; Αν εστιάσεις στο παρόν αναγνωρίζοντας τις αισθήσεις στο σώμα, θα έχεις τις πραγματικές απαντήσεις και τότε θα μπορείς να κάνεις την αλλαγή που θέλεις και σε υποστηρίζει. Φαντάσου το τώρα όλο αυτό σε κάτι μεγαλύτερο, όπως το καθημερινό άγχος στη δουλειά ή τις σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω σου. Η επίγνωση όμως δεν αφορά μόνο τα θετικά. Εστιάζουμε το ίδιο και στα αρνητικά με σκοπό την αποδοχή και την επίλυσή τους.

Πώς καλλιεργούμε όμως αυτή την επίγνωση; "Έχουμε πρακτικές ασκήσεις. Και καμιά φορά ειδικά στην αρχή μας φαίνεται δύσκολο γιατί έχουμε μάθει να είμαστε συνεχώς αλλού, να ζούμε με περισπασμούς. Στην ουσία γίνεται ένα "unlearning” – ξεμαθαίνουμε οτιδήποτε κάνουμε μηχανικά για να ανακαλύψουμε και πάλι αυτό που υπάρχει μέσα μας. Ένα μεγάλο κομμάτι λοιπόν των ασκήσεων είναι να μάθουμε να εστιάζουμε στο παρόν. Το κάνουμε με διάφορους τρόπους εστιάζοντας στην αναπνοή, στις αισθήσεις στο σώμα με την πρακτική του body scan, walking meditation, απλές ασκήσεις yoga ή  mindful eating. Αυτό είναι τυπική πρακτική -  βάζουμε δηλαδή λίγο χρόνο στην άκρη και εξασκούμαστε. Υπάρχει όμως και η άτυπη πρακτική – εδώ λοιπόν εξασκούμαστε στο να φέρνουμε την προσοχή σε απλές καθημερινές στιγμές της ζωής μας, όπως για παράδειγμα όταν μαγειρεύουμε, πίνουμε ένα τσάι, πλένουμε τα δόντια ή είμαστε κολλημένοι στην κίνηση. Η τυπική και η άτυπη πρακτική είναι αλληλένδετες, χρειάζεται όμως οπωσδήποτε η πρώτη για να δούμε αποτελέσματα".

Το πρόγραμμα Μείωσης Άγχους και τα οφέλη του

Το πρόγραμμα Μείωσης Άγχους με βάση το Μindfulness που διδάσκει η Μυρτώ Λεγάκη είναι ένα βιωματικό, ψυχοεκπαιδευτικό ομαδικό πρόγραμμα που διαρκεί 8 εβδομάδες. Οι συναντήσεις διαρκούν 2.5 ώρες ενώ υπάρχει και μία ολοήμερη συνάντηση διάρκειας 7-8 ωρών με εντατική πρακτική σε σιωπή. Συνδυάζει καθοδηγούμενες ασκήσεις διαλογισμού, εργαλεία ψυχολογίας, θεωρία και ομαδική διεργασία και συνοδεύεται από λεπτομερές πρόγραμμα με υλικό για εξάσκηση στο σπίτι.

Συστήνεται από γιατρούς και θεραπευτές και επιδρά θετικά σε πολλές ιατρικές και ψυχολογικές παθήσεις (αγχώδεις διαταραχές, καρδιακές παθήσεις, κρίσεις πανικού, καρκίνος, αυτοάνοσα κλπ.) γι᾽αυτό και είναι αναγνωρισμένη επίσημη ιατρική θεραπεία σε πολλά εθνικά συστήματα υγείας παγκοσμίως. Πάνω από 5. 000 δημοσιευμένες επιστημονικές μελέτες των τελευταίων 40 ετών έχουν αποδείξει ότι, μεταξύ άλλων, η πρακτική του mindfulness ελαττώνει το άγχος και βελτιώνει την ικανότητα διαχείρισης του στρες, βοηθά στη διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων και καταστάσεων, αυξάνει την αίσθηση ευεξίας και τονώνει το ανοσοποιητικό, μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης, βελτιώνει τον ύπνο, τονώνει τη μνήμη, αυξάνει την ικανότητα εστίασης και ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, ενώ συμβάλλει στο να έχουμε πιο ουσιαστικές σχέσεις και να ζούμε καλύτερα.

Η Μυρτώ Λεγάκη θα παρουσιάσει ένα workshop στο TEDxAthens την 1η Ιουνίου 2019.

Ιούλιος 2018

>