top article

Αν αναζητάς μια νέα ασχολία όσο εφαρμόζεις το self-isolating, η κηπουρική είναι αυτό που ψάχνεις. Η ενασχόληση με τα φυτά δεν θα γεμίζει μόνο το χρόνο σου, αλλά θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από το στρες και να χαλαρώσεις, θα τονώσει την αυτοπεποίθησή σου και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου. Και όταν η κρίσιμη κατάσταση θα έχει πια περάσει, το θα έχεις ένα υπέροχο μπαλκόνι, γεμάτο ζωντάνια.

Σε βοηθά να απαλλαγείς από το στρες

Σε μια ολλανδική μελέτη ζητήθηκε από δύο ομάδες να ολοκληρώσουν ένα αγχωτικό καθήκον. Στη συνέχεια, η μία ομάδα ασχολήθηκε με την κηπουρική για 30 λεπτά, ενώ η άλλη ομάδα διάβαζε σε εσωτερικό χώρο. Η ομάδα της κηπουρικής δεν ανέφερε απλά καλύτερη διάθεση από την ομάδα ανάγνωσης, αλλά έδειξε και χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνη του στρες). Τα χαμηλά επίπεδα της κορτιζόλης βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, μας επιτρέπουν να αφομοιώνουμε καλύτερα το φαγητό, να ενισχύουμε τη μνήμη μας και συνδέονται με την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.

Ενισχύει την αυτοπεποίθηση

Πολύ συχνά είναι δύσκολο να δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στον κόσμο - πώς μπορούμε να μετρήσουμε πραγματικά τις μικρές ενέργειες φροντίδας;

Με την κηπουρική, μπορείς! Μπορείς να δεις ένα φυτό να μεγαλώνει και τα μπουμπούκια να ανθίζουν και αυτό με τη δική σου φροντίδα. Πολλοί άνθρωποι, γνωρίζοντας ότι μπορούν να δημιουργήσουν ομορφιά από την αρχή μέχρι το τέλος, με υπομονή και φροντίδα, αισθάνονται πιο σίγουροι για την εκτέλεση άλλων σχεδίων τόσο στη δουλειά όσο και στο σπίτι τους.

Συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης

Οι ειδικοί στον τομέα της ψυχικής υγείας συνιστούν τη σύνδεση με τη φύση και η κηπουρική μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης. Τα οφέλη προέρχονται τόσο από τη φυσική δραστηριότητα όσο και από το περιβάλλον που δημιουργείται - ένα περιβάλλον φροντίδας και ομορφιάς.

Βοηθά στην τόνωση

Κατά τη διάρκεια της κηπουρικής, χρειάζεται να αλλάξεις διάφορες στάσεις με το σώμα σου και αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καύση θερμίδων. Ακόμα κι αν πρόκειται για ήπια σωματική άσκηση (όταν πρόκειται για φυτά στο μπαλκόνι), η κίνηση τονώνει το σώμα σου.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Η έκθεση στο χώμα και τα βακτήρια βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, όταν ασχολείσαι με τα φυτά σου μέσα στην ημέρα, ενισχύεις τη βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο. Μην αμελείς όμως το αντηλιακό ακόμα και τον χειμώνα.

Τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις:

  • Ένα ζευγάρι γάντια για κηπουρική
  • Ένα φτυάρι χειρός
  • Ένα αδιάβροχο μαξιλάρι ή ένα μικρό στρώμα για τα γόνατα
  • Ένα κλαδευτήρι - ψαλίδι

 

 

Ιούλιος 2018

>