top article

Γιατί νιώθουμε συνέχεια κουρασμένοι; Ακόμα και αν τηρούμε όλες τις προϋποθέσεις για έναν καλό ύπνο (κλειστά φώτα, καθαρή ατμόσφαιρα, αιθέρια έλαια στο μαξιλάρι μας και αρκετές ώρες ύπνου) καμιά φορά το αίσθημα κούρασης δεν υποχωρεί και πολλές φορές δεν μπορούμε να βρούμε ούτε την αιτία που κρύβεται πίσω από αυτό.  

Μπορεί ο ύπνος να αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα - ο οποίος συντελεί στην ανασυγκρότηση του οργανισμού - δεν σημαίνει όμως ότι είναι και ο μόνος. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν την καθημερινή σου κούραση όπως η φυσική κατάσταση, η ανισορροπία των ορμονών αλλά και μία σωστή διατροφή. 

Είτε πρόκειται για τις καθημερινές σου συνήθειες είτε για παθολογικά αίτια δες παρακάτω 6 βασικούς λόγους που σε κάνουν να αναζητάς συνέχεια το μαξιλάρι σου. 

Πίνεις μεγάλη ποσότητα καφέ

Ο καφές είναι μεγάλη πηγή αντιοξειδωτικών και το να ξυπνάς το πρωί με την υπέροχη μυρωδιά του είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα του κόσμου. Η υπερβολική κατανάλωση ωστόσο δημιουργεί στον οργανισμό σου εξάρτηση και κατ' επέκταση αίσθημα κούρασης. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει πώς οι άνθρωποι που καταναλώνουν λιγότερη ποσότητα καφεΐνης ξυπνούν το πρωί με μεγαλύτερη ευκολία. Τι μπορείς να κάνεις; Κατανάλωσε μέχρι δύο φλιτζάνια το πρωί και το απόγευμα δοκίμασε να πιεις έναν αναζωογονητικό χυμό φρούτων. 

Οι ορμόνες δε "δουλεύουν"

Αν τον τελευταίο καιρό νιώθεις ανεξήγητα νεύρα και κόπωση τότε για όλα ευθύνονται οι ορμόνες. Η ανισορροπία των ορμονών αποτελεί συχνό φαινόμενο, επηρεάζεται από την κορτιζόλη (την ορμόνη του στρες) με αποτέλεσμα να σε οδηγεί σε μία αγχώδη κατάσταση. Δημιούργησε ένα περιβάλλον χωρίς στρες ακολουθώντας μία καθημερινή υγιεινή ρουτίνα.

Δεν χαλαρώνεις σωστά

Ανεξαρτήτως από το αν μπορείς να ξεχωρίσεις πότε σε κυριεύει το άγχος και πότε όχι, προσπάθησε να ξεκουράζεσαι τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Ένα μάθημα χαλαρωτικής yoga, μία βόλτα στη φύση ή το να ακούσεις την αγαπημένη σου μουσική μπορούν να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς μία δύσκολη κατάσταση άγχους. 

Γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη; 6 λόγοι που αισθάνεσαι διαρκώς κόπωση και τι να κάνεις

Δεν καταναλώνεις θρεπτικά συστατικά

Εκτός από τον αντίκτυπο που έχει ο ύπνος στο σώμα σου, μία αυστηρή διατροφή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού σου. Περιόρισε σε μεγάλο βαθμό την ζάχαρη και το αλάτι και κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε Ω3, καλούς υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και βιταμίνες.

Νιώθεις αφυδατωμένη

Η κόπωση είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα της αφυδάτωσης γι αυτό κατανάλωσε όσο περισσότερο νερό μπορείς! 

Δε γυμνάζεσαι συχνά

Αμέτρητες έρευνες έχουν δείξει πως η fitness ρουτίνα μας συνδέεται άρρηκτα με τα επίπεδα ενέργειας. Βρες το κατάλληλο είδος άθλησης για εσένα και ξεκίνα από σήμερα. Το να γυμνάζεσαι με έναν σωστό προγραμματισμό έχει θετικά οφέλη τόσο στην ψυχική όσο και στη σωματική σου υγεία.

Ιούλιος 2018

Από το Περιοδικό

>