top article

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το στρες παχαίνει! Και μάλιστα, με πολλούς τρόπους, γιατί:

Σε κάνει να πεινάς περισσότερο

Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι αρκεί να σκεφτούμε κάτι που μας προκαλεί στρες και τα επίπεδα της γρελίνης (την ορμόνης που κινητοποιεί το αίσθημα της πείνας) αυξάνονται σημαντικά. Συνδύασε αυτό με το γεγονός ότι όταν είσαι στρεσαρισμένη αυτό που θέλεις να φας είναι μάλλον παχυντικό (σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Appetite οι τροφές που είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες μειώνουν το στρες) και καταλαβαίνεις γιατί παχαίνεις όταν αγχώνεσαι.

Δυσκολεύει το μεταβολισμό του λίπους

Υπό κανονικές συνθήκες, τα λιπαρά που λαμβάνουμε μέσω της τροφής χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό με τη μορφή ενέργειας. Όταν όμως έχουμε χρόνιο στρες, η διαδικασία που απαιτείται γι' αυτό δεν γίνεται σωστά, καθώς οι πρωτεΐνες που παράγει ο οργανισμός εξαιτίας του στρες μπλοκάρουν τη δράση κάποιων ενζύμων που μεταβολίζουν το λίπος . Έτσι αυτό καταλήγει να αποθηκεύεται αντί να καίγεται. Επιπλέον, το στρες συνδέεται με αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, η οποία προκαλεί αποθήκευση περισσότερου λίπους στην κοιλιά.

Κάνει την άσκηση να μην αποδίδει καλά

Έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι που εκτελούν μια διανοητική εργασία παράλληλα με μια σωματική (π.χ. σκέφτονται τις ευθύνες που πρέπει να διεκπαιρεώσουν όταν φτάσουν στο γραφείο ενώ κάνουν την πρωινή γυμναστική τους) βλέπουν τις επιδόσεις τους να μειώνονται κατά 25%! Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι αυτό κουράζει τον εγκέφαλο που στέλνει σήμα στους μυς να σταματήσουν να εργάζονται τόσο σκληρά.

Δυσκολεύει την προσπάθεια να είσαι συνεπής σε ένα πρόγραμμα διατροφής

Και υπάρχει επιστημονική εξήγηση γι' αυτό! Όταν είμαστε στρεσαρισμένοι, ο εγκέφαλος τείνει να προτιμά την άμεση ικανοποίηση σε σχέση με την κατάκτηση κάποιου μακροπρόθεσμου στόχου. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανότερο να επιλέξεις ένα κρουασάν σοκολάτα σε αντί για ένα μήλο με λίγο φιστικοβούτυρο για απογευματινό σνακ.

 

Ιούλιος 2018

Από το Περιοδικό

>