top article

Η αλήθεια είναι πως ο Balenciaga καταφέρνει με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο να είναι πάντα επίκαιρος τα τελευταία χρόνια. Τον Alexander Wang διαδέχτηκε στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης το Demna Gvasalia και με συνοπτικές διαδικασίες κατάφερε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να του χαρίσει την κορυφή που είχε αρχίσει να χάνει με τις κινήσεις του Wang. Ο χαρισματικός σχεδιαστής πλέον έχει φύγει από το Παρίσι και ζει μόνιμα στη Ζυρίχη, αυτή του η κίνηση ήταν που, όπως αποκάλυψε, τον έκανε να αγαπήσει και πάλι την Πόλη του Φωτός και να ξανασκεφτεί σοβαρά και να αποφασίσει ότι δεν υπάρχει Balenciaga χωρίς Παρίσι. Έτσι σ' αυτή τη συλλογή του αυτό που έκανε, με πολύ έξυπνο τρόπο τελικά, ήταν να φέρει στο σήμερα, τις πιο κλασικές γραμμές και εικόνες του ιστορικού Οίκου.

Όταν κάθεται να σχεδιάσει μια συλλογή έχει πει ότι εμπνέεται κυρίως από τους ανθρώπους που βλέπει στους δρόμους του Παρισιού. Τους δίνει πιο σύγχρονη διάσταση, προσθέτει το έξυπνο tailoring που κατέχει πολύ καλά, παίζει με τους όγκους και τελικά δείχνει αυτό που είδαμε στον Balenciaga, την πιο κομψή, κάποιες φορές extravagant, και σίγουρα μοντέρνα εκδοχή του street wear, που όλοι θα θέλαμε να φορέσουμε, στο Παρίσι ή και όχι. Και η βάση της λογικής που αντιμετωπίζει τα ρούχα, δεν απέχει και πολύ από αυτήν που αντιμετωπίζει το προσωπικό του brand, Vetements, αυτό άλλωστε ήταν και η αφορμή να τον προσέξουν και τελικά να τον προσλάβουν στην καλλιτεχνική διεύθυνση οι άνθρωποι του Balenciaga.

Στην πασαρέλα ξεχωρίσαμε τα πανωφόρια, ποιος θα μπορούσε να μην τα προσέξει; Έντονα χρώματα, όγκοι, άλλοτε εμπνευσμένοι από το cocoon coat του Cristobal Balenciaga, άλλοτε από τη sporty διάθεση των αγαπημένων ρούχων του κοινού που πλέον έχει καταλήξει ότι αγαπάει τα άνετα ρούχα. Έντονα χρώματα, μεγάλες shopper τσάντες, απέδειξαν ότι ο Demna Gvasalia ξέρει πολύ καλά τι θέλει το κοινό του, ρούχα που είναι λειτουργικά και βασικά relevant, φορέσιμα και άνετα. Και αυτή τη σεζόν δικαιολόγησε πλήρως τη θέση του ξεκαθαρίζοντας ότι πλέον ο Balenciaga είναι σύγχρονος και απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, που ναι μεν μπορεί να αγοράσει τα πανάκριβα ρούχα του, όμως θέλει και να τα φορέσει, πολύ και όχι απλά να τα θαυμάζει μέσα σε μια walk in closet.

Tags

Ιούλιος 2018

Από το Περιοδικό

>